söndag 26 september 2010

Utmaning

Efter att ha tränat idag så fick jag en ide om hur jag kanske ska kunna få liv i denn här bloggeno ch hålla den levande samtidigt som jag ska försöka uppnå ett mål. Jag är inte riktigt klar över exakt hur upplägget ska vara. Men så här har jag tänkt i alla fall. Innan jag fyller 30 vore det najs att stoltsera med att ligga på 100 kg i bänk för att kunna säga att åren på gymmet har gett någonting samtidigt som chanserna efter 30 kommer minska dramatiskt, ja ni vet ev familj och tidsbrist..... Därför vill jag här med utmana den som känner sig manad i en vad slagning. Regelverket är inte spikat men jag tänkte typ så här jag slår vad om att jag kommer att kunna ta 100kg 6*3 före midsommarafton 2011. Bästa nuvarande nivå är 5,4,4 på 90 kg. Vilket är bland det bästa jag legat samt att jag legat här i typ 3 år nu, upp o ner. De 100 kg känns alltså hyfsat långt bort men inte helt orimliga att nå. Antingen slår man vad om att jag inte klarar det och kommer på någon rolig insats, men som ändå ska vara motiverande typ en flarra whiskey eller vafaen vet jag. Eller så antar man utmaningen kommer överrens om någon rolig insats och själv sätter ett mål för vad du ska uppnå för att vinna insatsen under samma period. Sedan kommer jag att blogga om hur det går i utmaningen här.

Spännande att se om nån hugger på betet.....

4 kommentarer:

  1. Ställer! Ett 6-pack finöl står på bordet.. Har inge bra mål att sikta på själv så blir svårt att betta emot.. Kanske viktmål 74 kg..

    SvaraRadera
  2. OK då ska du uppnå 74kg! Hur menar du med ett 6-pack finöl?
    Ingen mer som är sugen på utmaning?

    SvaraRadera
  3. Umgås ju med riktiga ölsnobbar som väljer resturang utifrån ölsortiment och inte mat så menar helt enkelt riktigt fin öl istället för en carlsberg osv.. Och e du 30 redan 2011..? Tycker inte de verkar stämma helt..

    SvaraRadera
  4. jo, detta vadet gav ju enormt ed utdelning gällande bloggandet =D Posta upp nya bilen nu!

    SvaraRadera