söndag 6 juni 2010

Trekking

Nu ska jag försöka få ordningen på den här bloggen. Hans är lite av min bloggmentor nu så få se vad hans expertis kan ställa till med.

I alla fall va jag och Malin ute och provade vår vandringsutrustning inför semestern. Det blev en sträcka på knappt ca 5 mil. Min packning vägde knappt 25 kg och Malins 15 kg. För att testa tältet så övernattade vi i den mörkaste av Smålands skogar. Med facit i hand är jag rätt nöjd med all utrustning. Dock skavde min Kajka 85 l över höfterna så får nog justera både packningen och inställningen. Kängorna va ju inte helt ingångna så det jobbar vi på nu.

Njöt extremt av naturen. Maj-Juni är ju helt klart den vackraste årstiden.


Ett tremanna tält som tar liten plats och är rymligt. Dock inte det dyraste i stan men vill ju inte precis lägga ut 7000 kr på tält för sin första vandring.
På bilden ovan ser ni en anledning till varför jag älskar Småland. Är det inte vackert!?

2 kommentarer:

  1. vem måla vetefältet gult?

    SvaraRadera
  2. Såg ju riktigt trevligt ut det där! =)

    Grattis på födelsedagen!

    /Hannes

    SvaraRadera