söndag 20 juni 2010

En vecka till

Veckorna går fort nu. Denna vecka hade jag nöjet att besöka den kungliga huvudstaden dock var detta mitt i veckan så jag missade allt firande. Men det togs igen igår genom tv-tittande. Jag är inte stormförtjust i monarki i det moderna samhället samtidigt så vet jag ingen bra lösning. President vet jag inte om det är något bra alternativ. I alla fall, jag tycker att bröllopet var mycket vackert och visade Stockholm från sin bästa sida. Prins Westling och hans barnafader imponerade stort genom deras tal. Äntligen några i kungafamiljen som besitter talets gåva. Åter till mitt besök i Stockholm. Det bjöd på mycket jobb men vi hann även med ett besök på Café Opera. Måste säga att det utestället känns precis som vissa här hemma. Kanske att alla försöker se mer framgångsrika ut. Sammanfattningsvis: tråkigt, inget speciellt och stelt med massa stereotyper.

Igår blev det en vandringstur igen. Vi gick ca 12-15km på två timmar. Ena hälften var brant uppför så jag är nöjd. Packning 22kg respektive 14kg. Inga bilder denna gång för vi glömde tyvärr kameran hemma.

1 kommentar:

  1. Du som gillar krig bör ju gilla kungahuset som så krigsdagarna lever vidare plus att de bevarar en massa slott osv.. ;) tom jag tycker kungahuset skall vara kvar.. kostar inte speciellt mycke och e ju trots allt lite levande historia..

    SvaraRadera