måndag 5 april 2010

Påsk

Det har varit skönt med de extra lediga dagar som Påsken bjuder på. Då hinner man umgås med släkt och familj. Påskafton var en riktig höjdare i år. Den mesta snön har smällt bort, även ute på landet. Solen tittade fram och temperaturen orkade upp emot 10 grader. Vi var ute i en stuga hos en kusin och premiär grillade. Det slog mig hur mycket jag saknar att inte har egen trädgård så att jag kan grilla när jag vill och för all del bara vara ute ostört och alla övriga fördelar som en trädgård bjuder på. Kanske kan det blir hus för än jag anar...

Inte nog med det så fick jag och Malin veta att vi ska bli gudföräldrar till brorsans pojk. Det ska bli riktigt kul. Jag tror nog att det behövs en modern tolkning av uppdraget då det egentligen går ut på att uppfostra barnet i kristlig lära.

Angående fjällvandring har det inte blivit mycket till utrustning ännu. Eftersom det är så viktigt (och dyrt) att det blir rätt grejer så blir det inga impulsköp här inte. Men ska upp till Natur kompaniet idag och se vad de har för sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar